Meer dan gevoelig! Sport & Ondernemen

Zo het thema van het HSP Café Deventer van september is sport & ondernemen, ik denk een iets andere toon dan mijn andere blogs (al zijn ze natuurlijk allemaal verschillend) mijn blogs groeien met mij mee hahaha 😀

Het is een poos geleden dat ik een blog heb geschreven, ik merk dat er ruimte in mijn hoofd moet zijn om er 1 te laten landen in mijn gedachten en daarna op papier. En er is heel veel gebeurd leuke en minder leuke dingen waardoor ik die ruimte gewoon niet had (shit happens :P) nu werd het weer eens tijd (schijnbaar) en het is een onderwerp wat voor mij opgaat en wat ik steeds meer tegen kom.

De mensen die regelmatig naar het HSP Café Deventer komen weten dat ik druk aan het ondernemen ben ik heb een eigen praktijk ‘Hara Coaching’* sinds januari 2012 en sinds september 2016 heb ook een winkel ‘Game Factory’** een winkel voor live gaming met speelruimte. (ik zal nog een keer een blog schrijven over mijn motivatie voor dit concept;)) Met het bedrijfsplan voor de winkel ben ik bijna een jaar bezig geweest voordat ik goedkeuring kreeg van de Gemeente Deventer om te starten met behoudt van mijn uitkering.

Waar ik heen wil is op een gegeven moment werd ik zo super gaar van het alleen schrijven van het plan dat ik nog een uitdaging zocht (jeej sensatie zoekende HSP-er (zie andere blog voor uitleg) hier dus verandering/uitdaging is af en toe nodig) En ik werd (alweer) een jaartje ouder en ging dat zien aan mijn lijf en daar ben ik nog heelemaaaal niet aan toe 😛 dus ik ben gaan zoeken en kwam uit bij BBG van Kayla Itsines *** vrij heftig maar alles is thuis te doen dus het vraagt minder tijd.

Dit doe ik nu 16 maanden en ik ben strakker dan ooit en mijn billen zijn geweldig die hebben er nog nooit zo uit gezien haha :p (excuus best wel trots :D) maar wat ik ook heb ontdekt is dat hoe sterker mijn lijf werd, hoe sterker ik geestelijk werd. Veerkrachtiger zeg maar! En ondertussen kom ik natuurlijk mensen tegen die ook veel met sport en trainen bezig zijn. Al een paar keer mensen die zelf met een bedrijfsplan bezig waren om mensen te gaan begeleiden met sport om uit een burn-out te geraken of om de stress van het dagelijks leven beter aan te kunnen. Super als ik niet al 2 bedrijven had was ik misschien ook wel die kant opgegaan.

Mijn laatste kennismaking is met Rens Van Veenendaal van Body and Soul****. Hij combineert verschillende technieken

• efficiënt omgaan met energie
• ademhalingstraining en oefeningen
• stresscontrole
• fysieke training (fit zonder fitness)
• voedingsadvies ( eenvoudig gezond eten)
• zelfvertrouwen bevorderen (geloof in jezelf)
• leren genieten van het moment
• Time management
• Mindfullness

om een passend uniek plan te maken en dit als privétrainer je hierin bij jou thuis te begeleiden.

Dit is volgens mij uiterst geschikt voor hooggevoeligen, vooral ook weer omdat je dit thuis doet in je eigen omgeving.

Ik ga ondertussen aan mijn nieuwste uitdaging beginnen (sensatie :D) een voedingsplan (speciaal voor mij gemaakt) van bikini fitness athlete  Patty de Koning. Dus hierover later meer 😉

Succes met het vinden van de juiste inspanning en ontspanning 😀

Liefs Melanie

One thought on “Meer dan gevoelig! Sport & Ondernemen

  1. Ik vind het een heel mooi blog..en zeker iets wat mij aanspreekt. Sport heeft vele voordelen.. de grootste voor mij is een leeg hoofd en mij gelukkiger voelen.

Geef een reactie

